Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Środowiskowy Dom Samopomocy w Kolbuszowej

Zarządzenie

Zarządzenie nr 10/2022

Kierownika Środowiskowego Domu Samopomocy w Kolbuszowej

z dnia 28.03.2022 r.

 

w sprawie: Procedur umożliwiających składanie wniosków o zapewnienie dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej oraz wnoszenia skarg na brak zapewnienia dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej w Środowiskowym Domu Samopomocy w Kolbuszowej.

 

Zgodnie z art. 7, 10 ust. 4 pkt 9 i 10 oraz art. 18 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (t. j. Dz. U., poz. 848) oraz art. 30 - 32 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1062), zarządzam co następuje:

 

 

§ 1

  1. Każdy ma prawo wystąpić do Środowiskowego Domu Samopomocy w Kolbuszowej, zw. dalej ŚDS z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej https://kolbuszowa.naszsds.pl/ lub elementu strony internetowej.
  2. Dopuszcza się sposoby wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu:
  1. osobisty w siedzibie ŚDS,
  2. kontakt telefoniczny pod nr tel.: 17 22 74 652,
  3. kontakt korespondencyjny: Środowiskowy Dom Samopomocy w Kolbuszowej ul. Kolejowa 2, 36-100 Kolbuszowa, e-mail: sdskolbuszowa@o2.pl,
  4. kontakt za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną: e-mail: https://kolbuszowa.naszsds.pl/;
  1. Żądanie zawiera:

1)  dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;

2)  wskazanie strony internetowej, lub elementu strony internetowej, które mają być dostępne cyfrowo;

3)  wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;

4)  wskazanie alternatywnego sposobu dostępu.

  1. Kontakt w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej:
  1. osobisty wymaga uzupełnienia wniosku, stanowiącego załącznik nr 1 do Procedur.
  2. telefoniczny wymaga podania wszelkich danych, o których mowa w ust. 3;
  3. korespondencyjny wymaga uzupełnienia wniosku, stanowiącego załącznik nr 1 do Procedur;
  4. za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wymaga się podania wszelkich danych, o których mowa w ust. 3.
  1. Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej, ŚDS następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
  2. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej, ŚDS nie może nastąpić w terminie, o którym mowa w ust. 5, ŚDS niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową wskazanej strony internetowej lub elementu strony internetowej, jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
  3. ŚDS odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
  4. W przypadku gdy ŚDS nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
  5. W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, zgodnie z ust. 8, osoba ta ma prawo do złożenia do ŚDS skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.
  6. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej ŚDS stosuje przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

 

 § 2

  1. Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej „wnioskiem o zapewnienie dostępności”, zgodnie z załącznikiem nr 2 do Procedur.
  2. Wniosek o zapewnienie dostępności składa się, zgodnie z § 1 ust. 2.
  3. Wniosek o zapewnienie dostępności zawiera:
  1. dane kontaktowe wnioskodawcy;
  2. wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
  4. wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
  1. Kontakt w sprawie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej:
    1. osobisty wymaga uzupełnienia wniosku, stanowiącego załącznik nr 2 do Procedur;
    2. telefoniczny wymaga podania wszelkich danych, o których mowa w ust. 3;
    3. korespondencyjny wymaga uzupełnienia wniosku, stanowiącego załącznik nr 2 do Procedur;
    4. za pomocą środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, wymaga się podania wszelkich danych, o których mowa w ust. 3.
  2. Zapewnienie dostępności, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
  3. Jeżeli zapewnienie dostępności, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, nie jest możliwe w terminie, o którym mowa w ust. 4, ŚDS niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
  4. W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, ŚDS niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, co nie zwalnia ŚDS z obowiązku zapewnienia dostępu alternatywnego.
  5. W zawiadomieniu, o którym mowa w ust. 6, ŚDS uzasadnia swoje stanowisko, w szczególności wskazuje okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności.
  6. W postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem:
    1. wyłączenia pracowników ŚDS,
    2. doręczeń,
    3. sposobu obliczania terminów,
    4. uzupełniania braków formalnych,
    5. przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.
  7. W przypadku gdy ŚDS, nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:

1)  w sposób i w terminie zgodnym z § 2 ust. 5, albo

2)  w terminie określonym w § 2 ust. 6, albo

3)  z powodów określonych w zawiadomieniu, o którym mowa w § 2 ust. 7

- wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

  1. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin:

1) określony w § 2 ust. 5 albo

2) wskazany w powiadomieniu, o którym mowa w § 2 ust. 6;

2)  otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w § 2 ust. 7.

 

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia

 

Nie bójcie się słabości człowieka

   ani jego wielkości!

Człowiek zawsze jest wielki,

           także w słabości.            

Jan Paweł II

Zegar

Kalendarz

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Kwiecień 2024
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Imieniny

Rodo

Zgodnie z art. 37 ust. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w związku z art. 11 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U z 2018 r. poz. 1000 ze zm.) udostępnia się dane wyznaczonego w Środowiskowym Domu Samopomocy w Kolbuszowej ul. Kolejowa 2, 36-100 Kolbuszowa - inspektora ochrony danych osobowych: Pani Agnieszki Gazdy, adres do kontaktu e-mail: inspektor.odo@onet.pl.

Informacje podawane w przypadku zbierania danych osobowych od osoby, której dane dotyczą

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanym dalej RODO informuje się, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Środowiskowy Dom Samopomocy w Kolbuszowej ul. Kolejowa 2, 36-100 Kolbuszowa e-mail: sdskolbuszowa@kolbuszowa.naszsds.pl, zwany dalej Administratorem, który prowadzi operacje przetwarzania danych osobowych.
  2. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych: e-mail: inspektor.odo@onet.pl.
  3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu świadczenia usług środowiskowego domu samopomocy na podstawie (art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO), art. 51a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy.
  4. Odbiorcą danych osobowych będzie osoba fizyczna lub prawna, organ publiczny, jednostka lub inny podmiot, którym ujawnia się dane osobowe w celu realizacji usług środowiskowego domu samopomocy, np.: wynajem autokaru, towarzystwa ubezpieczeniowe, inne ŚDS itp.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  6. Dane osobowe będą przechowywane przez okres: nie dłużej, niż jest to niezbędne dla osiągnięcia celu przetwarzania.
  7. Posiada Pani/Pan prawo do:
  • dostępu do treści swoich danych ich usunięcia, sprostowania, ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  • przenoszenia danych,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego – Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  1. Dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji oraz nie podlegają profilowaniu.
  2. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości realizacji celu.

Zapraszamy do polubienia naszego Facebooka

https://www.facebook.com/Środowiskowy-Dom-Samopomocy-w-Kolbuszowej-112765573696004/?__tn__=kC-R&eid=ARC9WaLM2jUQ710n8xgH_5u-Q_39-RneEBDPdyixY1snS3DLnj-_j13BnVo9Y1EidUIO1YN20KLK5JzH&hc_ref=ARRiBSQDGDubkuUlP1vqbJMIEMGXjOQ6TojIQWELVNcQH-76UPkNvcflTCwGEFtp1Qc&fref=nf&__xts__[0]=68.ARBJ7T4cW1Hde1H01QfrqmrZ--RcPspM182LMmjbNIH_77UZ5tt97GMGUecbklIrv6258Eb1KuV5X2Tlgmn-7UqX2cibIPT2Q6MnI2nL5b9LuFQAhFh2x2aoYZR0AYQMVCrzp96b9XjdHAmazFC0tnz_jh643cOv9I_nJAgloA7MTzZIwNM_XXQke68EL1pZzylHTEObDrkGslw5FE-30Fs3z0rLknYLuV1sYaqTfcADEPwJAGSQOmyguhn5RTwlzRP4b1oGzIxMx0A_5WXl9Gh3yT5hYsz6nG7JynOk1P4Ya_RdNcAqDrZof-n1JgvHAEvOTru5QlSx_adO4axYKJMDdGbSIXsKQWE